onsdag 7 juli 2010

stucken av en geting

Idag trampade jag på en geting =( Fy tusan vad ont det gjorde. Blev stucken på en sidan av en tå. värkte, kliade och svullnade upp. Men jag hade på lite smärtstillande salva (kommer inte ihåg vad den heter) efter ett tag blev det bättre. Nu är jag lite lite svullen men jag har inte ont.

Vi har även varit hem till Mickes bror och grillade.Jätte trevligt och så fick jag hålla deras lilla son som är 5 månader. Han är sååå söt och jag blir ännu mer sugen på en liten till =(

Snart dags att gå och lägga sig. I morgon ska vi till Hab för att göra en ADL bedömning (funktions bedömning, vad Robin klarar/inte klarar i vardagen) som FK ska ha i sin bedömning om vi ska få assistent eller inte. Sedan tänkte vi åka på en utflykt någonstans, vart vet vi inte. Beror på väder och vind. SÅ vi hoppas på massa sol men det verkar inte så =(

Idag kom det ett brev på posten som kändes jätte jobbigt. Robin måste göra ytterliggare en MR med sövning, denna gången är det hans fötter/ben. Vist det är jätte bra att de är så nogranna men faktum är att det blir ännu en sövning och sedan blir det operation och ytterliggare en sövning. känns nog bätter om några dagar. Men jag kommer aldrig vänja mig vid att söva honom, det är så hemskt....

Usch detta blev ett negativt inlägg känner jag, men jag är inte så negativ som det låter :o)

1 kommentar:

  1. Men usch för ett getingstick på tån...... det låter lite tokigt faktskt och jag vet att man inte skall fnissa....ibland får man getingstick på dom mest konstigaste ställen. En kompis fick ett gtingstick i armhålan förra sommaren och han blev jättesvullen. Själv fick jag ju ett precis under ögat (den flög in bakom mina glasögon) och jag svullna direkt så det såg ut som m jag blivit misshandlad.

    SvaraRadera