söndag 4 juli 2010

fönster, golv och promenad

Idag har vi planerat att åka och bada. Men när vi vaknade så regnade det. Kändes inte alls roligt. Tittade ut genom fönstret och kände mig lite nere men med massor av energi. Så jag bestämde mig för att torka köks fönstrena och byta gardiner. Jag började och efter en timme hade jag torkat alla fönster i hela huset/lägenheten. Fortsatte med att dammsuga golvet i köket, tittade ut i hallen och bestämde mig att dammsuga där med. Sedan lämnade jag över dammsugare till Micke som städade vårt sovrum efter lite pikar från mig. Han bäddade rent och dammade hela sovrummet. Bäddade även rent i barnens sängar.
Jag våtorkade även golven i köket, hallen och sovrummet. Svetten rann på mig under tiden. När jag var klar bestämmde jag mig för att gå en promenad. Så det gjorde jag, ingen sol men varmt som tusan. Svetten rann, hur skönt som helst.

NU är det bara 4 arbetsdagar kvar innan semestern. Både jag och barnen längtar...

1 kommentar:

  1. Riktigt effektiv dag med andra ord!! Skönt när man är färdig med städningen, när det är rent och snyggt! :)

    SvaraRadera