lördag 3 juli 2010

fest och sol

Igår var jag iväg på personal fest. Vi hade det jätte roligt och mysigt.


Den goda maten... Till det fick vi potatissallad, bröd, vindruvor, vattenmellon och 3 olika ostar
jätte gott var det.

Vi hade frågetävling också. en tipspromenad med frågor och svaren skulle bli olika fåglar. Roligt men svårt. Första frågan var: färglös gymnast från öst.
 Den funderade vi länge på innan vi kom på svaret.


Jag är redo för fest.


Min man fick också vara med på bild. Han har så härliga blåa ögon...

Idag fick jag sov morgon och gick upp 10.30 det händer inte ofta men det var väldigt skönt och välbehövligt. Micke han åkte till Liseberg med bowling laget. De skulle först köra 5 kamp och sedan titta på fotboll.
Jag och barnen har varit hemma i värmen och svettats ihjäl. Vår bassäng har gått sönder så jag tog fram några backar till barnen och så lekte vi med vattenslangen.

Tok Rasmus

Robin blev trött efter ett tag så vi gick och kikade på film. Sedan kom farmor och lekte en stund. Robin fick sedan stå en stund i stårullen. Vi gick ut så han fick åka runt lite ute på gården. Vi gick in vid 20 sedan blev det duschen och nu ligger de småliven och sover gott.
Hoppas på fint väder i morgon med för då åker vi till stranden och gottar oss lite...

Rasmus har även tränat på att cykla idag. Det gick jätte bra, han körde på gräset och kunde nu åka en kortare sträcka utan att ramla. Innan sommaren är slut så kan han nog cykla.



2 kommentarer:

  1. så gulliga dom är ....rasmus var tjusig i simglasögonen.....

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! :)
    Trevlig maten på personalfesten såg ut!
    Och härligt med sommar så man kan vara ute och göra massa roligt tillsammans :)
    Jag tror dock att jag skippar att sätta mig och plaska med vatten här utanför ;)

    SvaraRadera