söndag 16 maj 2010

RMB träff

Idag var jag och barnen iväg på en fika träff för ryggmärgsbråck (rmb) gruppen. Vi var 6 familjer som var där. Utav barnen med rmb som var med så var Robin äldst. Han lekte och busade massor med Rasmus. Skulle ha varit en kille på 6 år med men han var på kalas. Lite tråkigt men så är det.... Får nog träffa honom en annan gång.
Blev många diskussioner om allt möjligt. Ser verkligen fram emot att få träffa dem igen.....

I natt har jag inte sovit någontimg. Många tankar som rör sig fram och tillbaka. Många tårar blev det också. Just nu ser jag helt klart åt vilket håll det leder. Det gör mig vettskrämd. Men det bästa är väl att inte dra några förhastade beslut utan fortsätta tänka, tänka och tänka lite till.....

Vet att många nog blir oroliga av att läsa detta, vill bara säga att jag varken vill eller orkar prata om detta just nu. Vet at ni finns där om jag skulle behöva det..

Igår lade jag ut en film på facebook när Robin åkte wigglekart. Det blev populärt och det var några som skulle köpa en likadan. Känns lite lustigt då vi valde wigglekarten just för att Robin inte kan använda en vanlig cykel och att vi inte har råd med en handikappcykel som kostar ca15 000 kr. Men jätte roligt att responsen blev så stor på wigglekarten. hoppas att barnen uppskattar den lika mycket som Robin gör.

Nu ska jag ta och kika på morden i midsomer...

2 kommentarer:

  1. Wiggelkarten är ju en perfekt utomhusleksak och ett givet alternativ till eran Robin. Jag blev tokkär i den. Ett nytt och spännande sätt att ta sig fram (vare sig man kan använda sina ben eller inte) och kanske kan vår granntös (som även kommer att bli Emmas klasskamrat i F 1 an) som har ryggmärgsbråck prova våran när den kommer!?
    Vad du nu en går och tänker och funderar på så hoppas jag att det löser sig till det bästa!!! Många styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att hitta din blogg! Jag har en tjej på 6 som har RMB. Jag kommer tillbaka! (Har precis kastat in en beställning på två wigglekart -vilken grej!!!) Kram Mia

    (mia.westerling/snabela/telia.com

    SvaraRadera