söndag 2 maj 2010

jobbig natt

Det har varit en orolig och jobbig natt för Robin. Han har vaknat många gånger, några gånger ledsen men ofta arg. Jag har ingen aning varför. Det var längesedan han vaknade så här ofta. Idag har han ätit en halvsmörgås och ett smörgåsrån. Det är ett smörgåsrån mer än i går så vi får hoppas att jag kan få i honom mer idag, annars lär det blir sjukhuset med dropp idag.

Vi har iallafall fått ett rum och en säng på sjukhuset men får vara hemma i avvaktan på en neurolog som kan ställa om hans shunt. Men det känns bra att veta att det är bara att ringa eller åka in till avd om det skulle kännas jobbigt hemma.
Kerstin jobbade igår. Hon var vår sjuksköterska när Robin föddes. Hon kom ihåg oss. Jag gillar henne, hon gjorde mitt liv lättare när jag och Robin bodde där i 1 månad. Sådana sjuksköterskor borde det finnas fler av. En underbar människa på rätt plats i livet. Härligt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar