torsdag 6 maj 2010

ögonundersökningen

Igår var vi till östra och kollade Robins ögon. Den undersökningen visade inget högtryck bakom ögonen och det var ju skönt att höra.Men det visade att han är översynt och troligtvis kommer att få glasögon efter sommaren =( Jag vet inte varför en sådan sak blev så jobbig men jag började nästan gråta där på mottagningen. Men som med allting annat här i livet så vänjer jag mig vid det. Måste bara få smälta det först. Det är väl iofs inte konstigt att han ska få det med tanke på att i min familj så har alla glasögon utom jag och min pappa eller han har glasögon nu men det beror på att han har blivit så himla gammal ;oP
Vet att det kommer att bli en kamp i början att få honom ha dessa glasögon på sig men det blir nog bra med det också tillslut.

 Robin mår väldigt bra och äter som han ska. Idag har vi varit ute på förmiddagen och han har kört sin wigglekart. Runt runt och runt säkert i 40 min. Han tycker att det är superkul.

Igår var vi på regionshabiliteringen och hälsade på 3 andra mammor. Det var trevligt och skönt att prata med några som vet vad man går igenom. Robin stajlade lite inför de andra barnen då han var äldst, de andra var mellan 1-2 år. Snart så kommer det en träff för alla mmc familjer här i göteborg. Micke jobbar tyvärr den dagen, men jag och barnen ska gå iallafall.

I morgon ska jag äntligen gå och jobba, nu har jag varit hemma länge för vård av barn. Skönt att få komma hemifrån och Robin längtar till förskolan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar