söndag 30 maj 2010

helgen till ända

Då har helgen sprungit iväg fort även denna gången. Jag har "roat" mig med att må dåligt hela helgen. Barnen har varit lite bråkiga och stökiga. Men det beror nog på att jag inte har orkat roa dem som jag brukar. Idag hade jag lite mer ork så idag har vi pysslat lite. Klippt, klistrat, ritat och skrivit. Blev en försenad present till mormor. Kommer på posten om några dagar.

Sitter och tittar på en dokumentär på tv. Fransk dokumentär från 2008. Varje vecka tvingas läkarna på Robert Debré Hospital i Paris att ta ställning till svåra val. De undersöker havande kvinnor för att upptäcka handikapp eller skador på fostret innan det är fött. De gör sedan en medicinsk bedömning på om det är rättfärdigat att avbryta graviditeten eller inte. Den här dokumentären följer tre fall där man tittar på vilka val som finns och hur läkarna följer de lagar och riktlinjer som finns.
Tur att vi aldrig behövde ta ställning till att avbryta eller fortsätta....Det hade krossat mitt hjärta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar