lördag 13 februari 2010

ambulans och stroke avdelning.

I torsdags slutade ett läkarbesök med 2 ambulans färder. Jag har sedan i måndags varit yr i huvudet. i torsdag blev det värre, det svartnade för ögonon när jag ansträngde mig tex lyfte upp något från golvet. Då kände jag att det var dags att göra något. Så jag fick tid på vårdcentralen 13,30. Jag kom inte dit själv utan
Micke skjutsade mig. Han hade jobbat under natten så han satt kvar i bilen och väntade. I vänt rummet började min arm att skaka. Kändes konstigt men jag trodde att det berodde på att jag frös. Fick komma in till läkaren som tittade på mig, gjorde några undersökningar, tog blodtrcket som var ok. Men skakningarna som blivit värre gick ju inte över. Läkaren förklarade då att han misstänkte hjärnblödning eller en tumör och att jag akut behövde åka till sjukhuset. jag hann tänka at det var ju bra att Micke stod utanför, längre hann jag inte innan han sa att han skulle gå och ringa ambulansen. Allt kändes som en dröm, allt hände utan att jag "hann" med. Ringde ut till Micke som nog blev lika chockad han med. Ambulansen kom och körde mig till Kungälv. Där genom gick jag många undersökningar.
Mitt blodtryck blev högt, pulsen var hög. Efter ett CT som inte visade någonting, men skakningar som blivit värre och spridits sig till benet så bestämdes att jag skulle till sahlgrenska. Ambulansen kom, med den kom huvudvärken, blodtrcket steg till 180/98 då blev det blåljus och sirenen. Jag har nog aldrig varit så rädd någongång =(

nu orkar jag ibte skriva mer, bokstäverna flyger mkring på skärmen. fortsätter senare.

2 kommentarer:

  1. Men fy... har dom hittat något då? *kram*

    SvaraRadera
  2. men Jenny, du behöver inte mer saker nu, det räcker med det du redan har. Tänker på dig, tur att du har Micke som ställer upp för dig i vått och tårt, Vi ha riktigt bra gubabr vi.
    Paulina vinkar och ger dig en släng puss så du skall bli bättre snart.
    //KRAM Gunilla

    SvaraRadera