tisdag 29 september 2009

tröttare än tröttast

herregud så trött jag är efter jobbet nu för tiden *suck* jag kommer hem, lägger mig och "vilar" somnar på en gång, sedan är det hopplöst att komma igång igen. Har lagt mina promenader på hyllan denna veckan för jag orkar verkligen inte. Jag går fortfarande en promenad på min rast.
Undra hur jag ska komma över denna tröttheten. Men jag tror att det blir en ondcirkel för eftersom jag sover en stund när jag kommer hem så har jag svårt att somna på kvällen. Men i morgon blir det ändring på det för då kommer Micke inte hem efter jobbet utan han åker direkt till bowlinghallen för möte och träning. Så jag är själv hemma med barnen då kan jag ju inte lägga mig och sova *s*

Idag har vi påbörjat ett nytt projekt: vårt sovrum. Jag hoppas det kommer att bli mysigt, en plats för avkoppling och återhämtning men även en massa närhet och kärlek....

Nästa vecka har vi bokat in en tripp till gekås för att inhandla vinterkläder till barnen och regnkläder till mig! ska även köpa lite nya träningskläder hade jag tänkt och en ny handväska *ler* ja det blir en massa nya saker iallafall. Ska handla födelsedags present till Rasmus som snart fyller 5 år. Vi ska även se om vi hittar några julklappar

I morgon ska barnen till förskolan igen de har ju varit hemma några dagar med sin pappa. de är otroligt rastlösa nu, så det kommer att bli bra för dem att få komma tillbaka och leka av sig lite.

Idag har tanten från fastighetskontoret här. Gick väl inte riktigt som vi hade hoppats. Vi ville ha en ny duschvägg som man kan vika in ända till väggen för att få mer utrymme men det skulle vi inte få utan de tar bort det befintliga och sedan får vi ett duschdraperi. Det vill jag inte ha så vi kommer att köpa sådana dörrar själva. Nu ska tanten har möte och diskutera detta så återkommer hon till oss.

1 kommentar:

  1. Duschdraperi? Varför är jag inte förvånad? Tro mig... det är nog inte första gången ni möter på motstånd i handikappanpassningen!
    (även om ni erbjuder er att betala lite själva som vi har gjort...) Men stå på er! Och ta hjälp av arbetsterapeften om det skulle behövas... Jag har slagits med näbb och klor ( fastän vi skjutit till egna pengar )för att få det som vi vill ha det!

    SvaraRadera