fredag 11 september 2009

Mys Fredag

Idag är det fredag och hos oss har det blivit tradition att ha en mys kväll. Ikväll var det ostkrokar (bågar) och så tittade vi på scooby doo. Vi satt alla fyra i soffan tätt tätt i hop. Det var så härligt så jag nästan fällde en liten tår. Efter många jobbiga månader så känns det som om vi är lyckligare än vi någonsin har varit. Allt känns så bra och rätt och alldeles alldeles underbart *ler* Tänk att jag har haft en sådan tur att få en så fin familj.
Robin
Bus Rasmus
Min stora kärlek.
Idag berättade en pedagog på Rasmus avdelning att hon för första gången hade fått säga åt Rasmus att vara tyst och lyssna. Hon berättade att hon blev så glad över detta *s* Han har äntligen funnit sin plats i gruppen, han är kompis med alla och leker med alla. Känns skönt att höra att han är omtyckt. Tydligen har han fått en kompis han leker lite mer med. Så på läsvilan idag hade dessa två pojkar hållt på att skratta, fnissa, kramas så ingen hörde sagan *asg* Pedagogen tyckte att det var härligt att se och jag tyckte att det var härligt att höra. Han är så mycket gladare nu, aldrig ont i magen på morgonen innan förskolan utan han blir överlycklig på söndagen när man säger att i morgon blir det förskolan....Känns verkligen som att vi gjorde rätt val att flytta på honom.
Nästa vecka händer det mycket för Robin, då ska han gjuta nya gåskenor, han ska äntligen få hem en barr och så ska han på kontroll till BVC.
Nu ska jag mysa lite till med min man för i morgon åker han till skåneland för en massa bowling och kommer inte hem förrän på söndag eftermiddag....
Hmmm har blivit mycket mys den sista tiden... Härligt med kramar och närhet....

3 kommentarer:

  1. Ni är värda hur mycket mys som helst. Skönt att höra att Rasmus trivs så bra. Tänkte våldgästa er på söndag, får se om jag kommer med cykeln eller bilen.....

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt alltihopa!
    Kram...

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra att allt har vänt och blivit så bra!! :) Är så glad för eran skull! Massa kramar

    SvaraRadera