onsdag 9 september 2009

Ikea

Idag blev det en tur till ikea där det inhandlades lite lådor och korgar för förvaring. Så nu ska jag rensa och fixa här hemma i helgen när Micke åker till skåne för att spela bowling.
Har städat lite ute i trädgården med. Såg förjäkligt ut innan men nu ser det bättre ut i allafall *ler* Vi hade en pall inne från ikea, eller en "trapp pall" det är 2 steg på den. Micke använde den ute när han skulle måla.Naturligtbis kom det vit färg på den, så Micke målade hela pallen vit. Nu står den på stenplattorna bredvid ingången till uterummet. Jag placerade 2 krukor på den och det blev verkligen jätte fint. Ska snart ta och köpa lite höst blomster och plantera i krukorna.
Idag har jag gått ca 13 000 steg men det blev ingen promenad i dag héller ;o( börjar få riktigt dåligt samvete. I morgon har jag möte med föräldrarådet (som pedagog) mellan 17.30-19.00 blir så sent om man ska gå efter det helst med tanke på att jag nästan alltid börjar kl 6.00, Hmm får se hur jag ska lösa detta. Kanske borde gå och lägga mig tidigare och ställa klockan på 4.45 för att gå lite innan jobbet. Men det lär ju inte blir snabba och långa promenader för jag hinner ju inte duscha efteråt.  För så tidigt orkar jag inte gå upp....
Svårt att få tiden att räcka till till arbete, hemmet, barnen, mannen, mig själv och sedan alla andra..
Nu ska jag nog lägga mig och läsa lite och mysa lite med min man innan han somnar som en stock.... *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar