måndag 21 september 2009

prickig av vattenfärg

Idag gjorde jag misstaget på jobbet att sätta igång med målning när jag var själv på eftermiddagen med 4 barn *s*
Jag tejpade fast papper på hela bordet, tog fram vattenfärger. Barnen fick på sig målar t-shirtar *tur* Sedan gick de loss på färgen.. Herregud vad roligt de hade det. En stoppade penseln i munnen och blev alldeles svart i hela ansiktet. Han skvätte i väg massa färg så jag blev alldeles svart prickig på armarna, ansiktet och bröstet *asg*
Sedan fick de helt plötsligt för sig att måla på papper inte var så kul så då började de måla på sig själva *s* naturligtvis med svart färg. Vid det här laget var bordet och stolarna svarta, golvet var svart prickigt, jag var svart och naturligtvis barnen med, men de hade det så roligt.
Jag kastade en blick på klockan och fick lite smått panik för några av barnen skulle snart hem och jag gissar på att det inte skulle vara så poppis om de var svarta när de skulle hem. Så det fick helt enkel bli vattenlek för att bli rena.
Så av med alla kläderna utom blöjorna. De lekte ett tag och jag försökte skrudda dem rena med tvål. Tillslut insåg jag att det var bara att ta av blöjorna med och så fram med duschslangen. Föräldrarna fick hem hyfsat rena barn *s* Barnen var glada och nöjda när de gick hem och det är ju huvudsaken. Jag var helt slut, ofta har man ju en pedagog till som hjälp. Hoppas jag har lärt mig något till nästa gång *ler*
Nu har jag duschat och tvättat bort all vattenfärg från mig och kläderna ligger i tvättkorgen *ler*

I morgon ska Rasmus till BVC för att få sitt tal "undersökt" Får väl se hur det går. Jag håller tummarna. Men jag tror att det blir remiss för hörselundersökning och sedan logoped.

NU ska jag ta det lugnt innan jag ska sova. Får se om jag orkar titta på Anna Anka idag. Måste ju se vem denna människa är som alla pratar om....

3 kommentarer:

  1. Haha.. lät skojigt men en aning jobbigt samtidigt :)

    Hoppas att det går bra på BVC. Du kan väl ringa mig imorgon kväll om du får tid/lust/ork. Tyckte vi kom överens att du skulle ringa när du hade det lugnt nån kväll va? ;)

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. jag vet att jag skulle ringa men jag har inte orkat *skäms* har varit mycket ett tag nu. Men jag ringer i morgon.... lovar....
    kram

    SvaraRadera
  3. haha.. det låter kul ju! :D
    Vad är logoped??

    SvaraRadera