torsdag 6 augusti 2009

knölar i nacken

I natt upptäckte jag till min förskräckelse att jag hade 4 små knölar i nacken. När jag vaknade i morse, hade jag en fast den är STOR ca 1,5 cm i diameter och den sticker ut ca 1 cm. Den gör inte ont eller jo nu gör den ont men det är ju för att jag har hållt på att klämma på den.
Nu på eftermiddagen har jag upptäckt 2 nya knölar, de är mindre, men alla sitter i nacken.
Efter allt jag har gått igenom detta året så fick jag skrämsel hicka. Cancer dök upp med STORA RÖDA bokstäver. Nu har jag suttit och googlat lite. Hittar väl inget som stämmer till 100% men det skulle ju kunna vara nya muskelknutor som är på väg tillbaka efter massagen? Ja jag har då ingen aning, men om de är kvar i morgon så blir det ett läkarbesök.
Idag har vi köpt en ny cykel till Rasmus. Ska bli spännande och se hur länge de dröjer innan han börjar cykla utan stödhjul, om det blir denna sommaren eller nästa.
Vi har även anmält Rasmus till Sweden sport academy. Det är för barn mellan 5-10 år. De ska träna 1 gång i veckan hela hösten. De får testa på en massa olika idrotter tex fotboll, innebandy, handboll, rugby osv..
Det ska bli jätte roligt. Rasmus har redan bestämt att jag ska följa med och titta på....
När barnen duschade idag så märkte jag att Rasmus hade tuggummi i hela håret *suck* hur lätt är det att få bort? Jo döm om min förvåning hur lätt det var... man tog matolja och masserade in i håret. Sedan tog man en kam och borsta bort allt, efter det tvättade man håret som vanligt och jag tror minsann att allt försvann....
Jag har suttit på nätet och sökt lite på cremer till mitt ansikte. Jag behöver en ny dag/natt creme. Vill ha en som är bra, för jag har ju passerat 30 år nu och kråksparkarna finns där... Jag har blandhy, blir väldigt glänsig på pannan och får lätt finnar på hakan. Är det någon som har något tips så tar det tacksamt emot.

2 kommentarer:

  1. Hejsan och tack kommentaren till mitt inlägg. Det är säkert köttlar du har i nacken! Man har massor av köttlar där. Om man håller på att bli sjuk så händer det i bland att dom svullnar!
    Mina äldsta pojkar heter också Robin och Rasmus!
    Har din son downs syndrom?

    Marika.

    SvaraRadera
  2. Hej Robin har inte DS men han har ryggmärgsbråck. Kör rullstol och kryper för att ta sig fram.

    SvaraRadera