fredag 21 augusti 2009

inlåst på toaletten

Idag när Robin satt på toaletten efter sköljningen så lekte Rasmus med honom som vanligt. Han sprang fram och tillbaka och busade. Sedan skulle han börja stänga och öppna dörren. Jag sade åt honom att sluta. Snart hör jag Rasmus säga, mamma jag kan inte öppna dörren till Robin... Panik!! Dörren är låst. Fattar inte varför jag blev så rädd, så farligt var det ju inte *S* Men jag skällde på Rasmus som blev ledsen. Fick be om ursäkt och förklarade att jag blev rädd och att det inte var meningen att skälla på honom men att man inte fick leka med dörrarna.
Försökte sedan pilla upp låset men det var lättare sagt än gjort då det är utslitet. Men tillslut fick jag upp låset. Där inne sitter Robin jätte glad: -Hej mamma!

Gud så trött jag är på att inte ha varmvatten. I morgon är det 1 vecka sedan det försvann. Tydligen är det bara vår lilla gård som är drabbad. På tisdag! ska de komma ut och gå igenom alla blandare i lägenheterna.
Ja helt utan varmvatten är vi inte. Om vi sätter på kranen på båda toaletterna så får vi ljumet vatten så man kan duscha i allafall :o/

Igår morse gick jag 30 min innan jobbet. Inte så mycket men det var väl ok med tanke på att jag började kl 6 *ler*
Idag hade vi studiedag så då började vi inte förrän kl 9, så då hann jag med en timmes promenad.
I morgon kanske det blir en tur till gymmet. Beror på om vi har barnvakt eller inte. Annars blir det nog en lååång promenad tror jag...
Usch vad magen min värker, gillar inte mens. Magen värker och är svälld, kroppen har samlat på sig vatten och jag har ökat lite till i vikt, som jag alltid gör under mensen...

Nu ska jag snart titta på law and order.....

Trevlig helg till er alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar