söndag 6 december 2009

vad orättvis jag är


Min man kan inte ha det lätt. Han har varit borta hela helgen och säkert längtat efter oss. Vi har gått här hemma och längtat efter honom. Men när han väl kommer hem så känns det som om han är i vägen. Ingenting blir gjort som jag vill. Barnen blir sjövilda och lyssnar sämre än vanligt. Han låter dem hållas (som vanligt) jag får bli den "elaka" som hela tiden säger Nej, lugna ner er, sluta bråka osv osv. Det är ju inte så det ska bli eller kännas när ens älskade har varit borta.
Varför blir det så? Jag saknar ju honom när han är borta.
Har nog varit väldigt sur och irriterad på honom efter att han kom hem. Usch vilket dåligt samvete jag har nu. Jag älskar ju verkligen honom.....

Micke hade med sig presenter till barnen idag när han kom hem. Det var populärt, Rasmus fick lego som han byggde ihop helt själv och Robin fick en bil, Rorri.

Robin har haft stå och gå träning idag. Igår stod han i stårulle i 1timme. Idag fick jag inte fast honom så bra, Vi väntar på en "rump platta" så han ska stå bättre. Så idag tränade vi på att stå utan att hålla i sig. Jag höll honom i låren. Det gick bra, kunde räkna till 14 innan balansen försvann.Sedan tränade vi lår musklerna. Det gillade Robin, han skrattade så han tjöt. Han höll sig i rullatorn och jag satt på golvet bakom honom. Jag låste upp knäna på honom, sedan böjde han på knäna så att han satte sig ner i mitt knä och så upp igen. Jag fick hålla hans fötter lite för de ville gärna följa med framåt. Tillslut fick han in farten så han satt och hoppade i mitt knä, jag var en studsmatta sa han *s* Roligt att se honom så glad när han har skenorna på sig.....

Måste berömma min stora son idag. Han har varit så duktig och städat sitt rum jätte fint. Sedan hjälpte han mig att plocka upp leksaker i vardagsrummet. Han är även väldigt hjälpsam mot sin bror. Ser alltid till att han når saker han vill osv.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar