fredag 4 december 2009

Sjuk, snickar besök och sjukgymnastträff

I natt har jag sovit oroligt, har vaknat mycket, svettats en hel del. Det var ju inte så konstigt upptäckte jag sedan då jag tog tempen, då hade jag 38,5 *usch* Nu har jag 39,3. Fattar inte vad det är. Rätt skönt ändå att få vara hemma idag eftersom det går magsjuka på mitt jobb just nu.
Jag har redan nu på morgon haft besök av en snickare som varit här och kollat alla våra trösklar och hur stor rampen (avsatsen) ska bli utanför vår dörr. Nu händer det saker. Nu ska Robin ta ett stort steg att börja bli självständig. Höj och sänkbart handfat är beställt. Gissar på att det blir insatt i Januari någon gång.

Idag kommer även sjukgymnasten till förskolan, för situation där är ohållbar både för Robin och personalen. Han vill inte ha sina gåskenor på sig. det vill han inte hemma heller och när han har dem står han bara och hänger som en fällkniv. Det blir tungt.
Hemma går han för glatta livet med sin rullator, men då UTAN gåskenor. Tokunge. Problemet är ju att han vänder sina stackars fötter bakofram, det kan ju inte vara så lämpligt i längden...

nu ska jag ta en alvedon till och krypa ner under täcket och sova bort feber....

många kramar

1 kommentar:

  1. Här blev höj och sänkbart handfat en succé vill jag lova. Dessvärre är det allt annat än vackert och smidigt...Krya på dig!

    SvaraRadera