torsdag 17 december 2009

kan inte dygnet ha 48 timmar

Ja nu för tiden hade jag verkligen behövt några timmar till på dygnet. Det är möten hit och dit, lucia, sjukhusbesök, julgranspyntning, julfester, 2 barn, sjukgymnastik, städning, matlagning, tvättning osv osv osv osv. just det allra längst ner på listan återfinns jag... Just nu är jag nog inne i en otroligt stressig period. Jag märker det genom att ingenting blir gjort, jag bara sitter och tittar på allting. Det är många måsten just nu och då är inte ens julen inräknad. Jag har fått svårt att sova igen. Vissa nätter sover jag ingenting och andra sover jag massor. Ja idag är en natt med ingen sömn gissar jag på....

Bräcke...
Vi har nu tillbringat 2 dagar på regionshabliteringen (tillhör barnsjukhuset) Bräcke för div undersökningar på Robin. Vi har gjort ett kontinenstest. Vi har bytt blöja en gång i timmen och så har mätt urinet vid RIK. Vi har skrivit upp hur mycket han har druckit och ätit. Robin har gått göra UL två gånger för att se om vi tömmer tomt i blåsan när vi Rikar. Det gjorde vi efter att ha bytt kateter, vi har nu gått upp en storlek. Sedan fick vi beskedet att han läcker mycket mellan RIK. Hon sammanfattade det hela med att säga att största delen av urinet hamnar i blöjan. Det är ju inte så bra för när man närmar sig 3 år börjar potträningen. Vi ska nu RIKa var 3:e timme istället för var 4:e. Det kommer bli en jätte stor omställning för oss. Men det är ju bara nu i början innan det har blivit en vana. Just nu har vi en inreklocka som säger till när 4 timmar har gått *s* vi har RIKat på fasta tider, men nu är det viktigt med 3 timmar så nu kommer hela dagen att styras av vilken tid Robin går upp på morgonen. Vi ska troligtvis öka medicineringen med. Det får vi veta senare när uroteurapeten har räknat ut resultatet av cystometrin.
Den undersökningen innebär att man studerar urinblåsans funktion genom att mäta trycket i urinblåsan när den fylls med vätska.

Här sitter Robin och leker under cystometrin.

Bräcke är ett underbart ställe för barn, så här kul har Robin haft det:











Vi har även hunnit med lite julstök här hemma....







Ett besök på Liseberg för att hälsa på tomten har vi också hunnit med



Vi har faktiskt hunnit med massor, inte undra på att hemmet ser ut som det gör. Men snart ska det julstädas här hemma...
Nu ska jag lägga mig och iallafall vila även om jag inte får sova.
kram



1 kommentar:

  1. Jenny....du är fan en SUPERMAMMA!!! Jag är grymt imponerad av dig...på alla sätt. Hoppas du snart finner lite tid att skämma abort DIG själv....unna DIG själv lite tid och tanke.
    Jag önskar dig och din familj en riktigt härlig och god jul!!!!!
    Kram

    SvaraRadera