fredag 11 december 2009

Brunnit på jobbet

Idag hörde jag att det lät som det borrade inne på min avdelning. Tänkte inte mer på det utan trodde det var inne hos grannen. Gick ut i hallen för att säga hej då till ett barn. Då kom ett barn utspringade och sa att det luktade konstigt där inne. Jag tänkte inte så mycket på det, men jag gick in ändå. Det luktade bränt!! Tittade upp mot taket och det kom massa rök från ena lampan. På ren reflex slog jag av lampan, slog upp alla fönster, fick ut alla barnen. Jag var själv inne med 7 barn. Brandlarmet gick aldrig igång och det slutade brinna. Vi fick dit en fastighetsgubbe som trodde att jag överdrev med röken ända tills han kom och tittade. Förstod inte riktigt vad som hade brunnit upp men tydligen något som inte ska kunna brinna men detta är gamla lampor och armaturer.
Jag behöll lugnet under hela tiden men nu efteråt känns det lite jobbigt. Ska prata med chefen på måndag. Det bästa är att barnen inte fattade att det brann, de trodde bara att det luktade konstigt *s*

Nu är det en lugn kväll här som väntar. I morgon blir det nog Liseberg... Plus lite mer pyssel i vårt otroligt fina sovrum. Decoren till väggen kom under veckan så det blev jätte bra. Ska ta lite bilder när vi är helt färdiga så ni får se.

Nu blir det vila...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar