onsdag 5 januari 2011

rullstol + snö = inte roligt

Idag fick jag mig ett ordentligt träningspass. Det har snöat hela natten och hela dagen i dag. Insåg i morse att jag behövde ta mig till affären för att handla. Men barnen orkade inte, de låg helt utslagna på soffan och golvet. Vet inte vad det var med dom. Pratade med Gun och frågade om hon kunde hjälpa mig och det kunde hon. Men efter en stund piggnade barnen till så då passade jag på. Klädde på oss och gav oss i väg, trodde ju att det var skottat och plogat, men nej då ingenstans var det plogat. Gud så tungt det var att putta rullstolen hela vägen till ICA. Väl där fick vi lite handlat och sedan bar det av hemåt igen. Tog en annan väg som var någorlunda ok. När vi kom till vårat område så var plogbilen där så vi gick efter honom. Tror att jag kommer ha träningsvärk i armarna i morgon....

Alla 3 var helt slut efter den promenaden, skönt att vara hemma.....

2 kommentarer:

  1. Det där är katastrof tycker jag.....att inte ALLA kan komma fram. Snöröjningen är urusel överallt...och dom har absoluuuuut ingen tanke på rullstolsbindna, rullatorer eller barnvagnar!!! Här hemma har vi en tös i Emmas klass med ryggmärgsbrock som sitter i rullstol....och hennes mamma kan knappt köra henne till skolan....och nån färdtjänst får hon inte heller....och tösen kommer ju inte ut och kan leka med sina vänner!!! Vi ringer och klagar till hyresvärd och kommun för jämnan pga dålig snöröjning. *morr*

    SvaraRadera
  2. gnäll inte på dem som kör snö röjning dem gör så gott dem kan .
    alla vill ha plogat först vissa ställen har högre prio än andra och det är inte dem som kör som bestämmer.oftas är det kommunen som bestämmer

    SvaraRadera