tisdag 4 januari 2011

Emma har åkt hem

Då har min lilla syster åkt hem igen. Micke skjutsade henne till Stockholm och därifrån blir det tåget hem för henne. Micke stannar kvar i stockholm och spelar lite bowling, ovanligt va 's* Själv ska jag och barnen ta det lugnt och njuta av de sista lediga dagarna. På fredag börjar jag jobba igen och barnen ska till förskolan/skolan.
 Vi har redan fått mängder med kallelser till sjukhuset med Robin.
10/1 kl 9.00 provtagning (kreatin)
        kl 14.00 Gjutning av nytt ståskal
11/1 kl 14.15 träffa hab-läkaren
28/1 10.00 ögon mottagningen
9/2 kl 9.00 MMC träff med ortoped, neurolog, sjukgymnast och vi.

Så vi har lite att göra :o)
Igår var assistans bolaget här. Så nu är detta inte bara ett hem utan också en arbetsplats *ler* 20 timmar i veckan är vi assistenter till Robin. Vi fick en brandfilt och en första hjälpen tavla. Sedan fick vi en pärm med alla olika papper man ska ha och en bunt med kuvert så vi kan skicka in alla timrapporter. Detta kommer bli ett nytt spännande kapitel i vårt liv *ler*

Sedan har jag och syster malin bokat in helgen den 12/13 mars då ska vi hitta på någonting. Lutar åt en kryssning vi får väl se vad vi ska hitta på men det ska bli jätte roligt iallafall ;o)

Om man kanske ska gå och klä på sig snart. Sitter fortfarande i pyjamasen :o) barnen vaknade runt 9.30 *skönt* snart dags att göra i ordning toaletten för Robin med. Mycket att pyssla med.
Idag ska jag plocka ur diskmaskinen och plocka i den igen.
starta en tvättmaskin och sedan hänga det.
Göra sköljning på Robin
ev städa barnens rum och rensa ut lite leksaker. Efter julen så har de mängder med leksaker, de har så mycket att de inte vet vad de ska leka med. Bättre att rensa lite och ställa undan visa saker för att sedan byta ut lite senare.
Sedan måste jag ju laga mat med då min kock har åkt bort :o)

1 kommentar:

  1. Det ska bli riktigt kul att göra nånting, bara du och jag igen :) Vart ju riktigt lyckat förra gången iaf! ;)

    Saknar er!
    Kramkram

    SvaraRadera