söndag 20 juni 2010

ytterliggare en helg till ända

Helgerna går så himla fort. Hinner inte ens börja förrän det är måndag igen. Veckan som kommer så jobbar jag bara 3dagar sedan bär det iväg till Norberg. Jag barnen ska åka tåg så det blir ett äventyr för oss :o) Det ska bli roligt att komma hem igen, var ett tag sedan. Micke jobbar hela midsommar helgen.

I fredags fick vi äntligen tid till ortopeden. Då kommer vi förhoppningsvis få reda på vad vi ska göra åt Robins fötter, blir det operation i höst? Jag hoppas det eller jag hoppas att läkaren har något svar på vad vi kan göra för att hjälpa Robin. Han har gått från att vara en kille som stod upp mycket och som gick utefter möbler och med sin rollator. Nu kan han ställa sig upp ibland om han måste, går efter möbler gör han sällan och han går inte med sin rollator. Det gör ont i hjärtat att se denna tillbaka gång i utveckligen. Men jag litar på att Jerre (ortopeden) har hittat lösningen.


Annars då.... jo just det jag har blivit omplacerad på jobbet. Jobbar nu på en avd med barn födda 08 kommer efter sommaren att jobba på en avd med barn födda 05. Min chef tycker att jag har varit sjuk för mycket och eftersom det är för sårbart för de mindre barnen så får jag börja på en annan avd. Jag tror att det kommer att bli bra tillslut. Men jag kommer sakna alla småbarnen :o) Men min kropp kommer absolut att må bättre när det inte är några lyft, behöver inte klä på barnen, inga blöjbyten osv. Nu gäller det bara att landa i alla tankar också. Fick även gå till affärshälsan och träffa en läkare där för att se så jag inte ljuger (ironi) Där fick jag svara på massa frågor som sedan sammanställdes. Det var uppdelat i 2 delar. Depression och ångest. Man skulle ha mellan 0-7 poäng för att må bra. Jag hade 11 på båda =( hmmm där fick jag mig en tankeställare måste jag säga.
Jag viste att jag mådde dåligt men inte så... Men det var en väckarklocka. Läkaren tyckte att jag skulle ha mer egentid osv Men det är svårt. Jag har kommit till en punkt där jag tycker att allt är jobbigt och svårt och jag ser allt negativt. Så det är svårt för att komma iväg. Men det är lättare att komma iväg med min familj. Så vi har sakta men säkert börja komma ut igen efter att ha varit mycket hemma pga att jag inte har velat åka iväg osv.

Oj detta blev rörigt men mina tankar är röriga just nu. Återkommer när mina tankar kommit i ordning.
Ps det är ingen ide att tjata på mig att jag ska göra saker för det får bara motsatt effekt.

1 kommentar:

  1. Åååå vad jag känner igen det där med att tjata bara ger motsatt effekt!!!!! Har en sambo som ibland inte förstår det!!! *morr*

    SvaraRadera