torsdag 22 april 2010

sjukstuga

Det är fan inte kul att bli sjuk så fort man känner att livet börjar återvända :o( fast jag tror jag har kommit på orsaken. När jag blir frisk och mår bra så försöker jag göra allt jag har missat när jag varit sjuk. Far runt som en jojo, jag ska hinna träna, banta, städa, leka med barnen vara med min man osv osv. Tar någon vecka innan jag är sjuk igen. Kanske ska ta det lugnt nästa gång och bli riktigt riktigt frisk innan jag kör igång med allt. För det är ju ingen som gör något åt mig utan allt väntar på mig *ler* Denna gången fick jag först magsjuka (?) Inatt fick jag 40 grader feber och det har hållt i sig under dagen. Har mått hyfsat då jag ätit alvedon och febern legat under 38,5 men då smarta jag tänkte att det skulle få gå 6 timmar innan mer alvedon sitter nu här med 39,1 i feber *suck* men alvedonet hjälper nog snart.
Micke har åkt och jobbat, barnen sitter och tittar på tv och tar det lugnt. Snart dags att göra dem klara för natten. Vi brukar alltid lägga oss i min säng och kika på tv runt 18.30 då ska de vara klara för sängen, för ibland somnar de där :o)

Robin ska snart få prova ut en ny rullstol. Han kan ju inte komma upp i denna själv.
Sedan ska han in och göra en magnetröntgen (mr) av ryggen. Det kommer innebära sövning och troligtvis en natt på sjukhuset. Förra gången påverkades shunten av mr så jag antar att den gör det denna gången med. Tur den är lätt omställd iallafall.
På lördag ska vi även göra en 1tim kontinens test. Vilket innebär att vi byter blöja en gång i timmen. Först ska blöjan vägas sedan ska Robin ha den 1 timme, sedan skla den läggas i en plastpåse och knytas ihop. Vi ska även mäta hur mycket kiss det kommer vid RIK. På måndag åker vi med alla blöjor till Bräcke och lämnar in dem där så får de uppgiften att mäta dem med kiss i (vilket jobb)
Allt detta för att se hur mycket Robin läcker urin med bara 4ml*2 (medicin). Troligtvis kommer vi att få byta medicin eftersom han inte mår bra av denna han har.
Så det är lite att göra utöver det vanliga *S*

Nu ska jag ta ett kraft tag och RIKa Robin, smörja in honom, sätta på pyjamas, borsta tänderna på båda barnen och sedan krypa ner under täcket och mysa med mina underbara barn.

1 kommentar:

  1. MMMMM så härligt det låter att gosa ner sej under täcket och mysa med barnen:)...kommer gärna ner och gör det jag också*L*.... krya på dej nu och ta det lugnt sen,



    kram mamma

    SvaraRadera