lördag 17 april 2010

barnbok

Idag har jag suttit och letat sagor om barn som sitter i rullstol. Det finns inte många sådana. Funderar på om jag ska skriva en sådan? Det hade varit spännande att göra ett försök.

Idag har jag tagit det lugnt och varit tillsammans med barnen. De småliven har varit trötta idag. De kom sent i säng både torsdag och fredag. Trots det så sover de inte längre på morgonen utan vaknar som vanligt runt 6- 6.30. Så idag tänkte jag att de skulle lägga sig lite tidigare än 21. Så klockan 18 lade vi oss i vår säng och satte sedan på en scooby doo film. Så härligt att ligga mellan mina pojkar och bara få hålla om dom. Rasmus somnade 18.30 Robin la jag kl 19 och han somnade på en gång....

Idag skar det i mitt mamma hjärta. Jag hjälpte Robin på med hans pyjamasbyxor, då ger han mig en jätte kram och klappar på mig. Så säger han; Tack mamma för att du hjälper mig. Det är klart att jag hjälper dig svarade jag för det är vad mammor är till för.....

5 kommentarer:

  1. Det tycker jag att du ska försöka med, att skriva en barnbok. Tycker att du skriver så bra här. Fast du ska ju ha tid till det också.

    Kram

    Gun

    SvaraRadera
  2. klart du ska skriva en barnbok om du har ork för det!! har själv haft det i åtanke men inte kommit till skott.Ska vi hjälpas åt så kan det bli en hel serie? ;) Tycker det är viktigt att lyfta fram att man kan leva med ett funktionshinder även om man gör det på sitt eget vis. Jag kollade på biblioteket efter fler böcker kring barn med handikapp men utbudet är uselt så detta är verkligen något som behövs!!

    SvaraRadera
  3. Go girl, det fixar du. Tanken har slott mig med, men från tanke till handling är ett stort steg.
    //KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag tycker verkligen att du ska skriva en sån saga, bara du får tid till det! :D

    SvaraRadera
  5. klart du ska testa på att skriva en bok det tycker jag absolut...Kan komma och hjälpa dej med barnen:)




    kram mamma

    SvaraRadera