torsdag 29 april 2010

att vara förälder

innebär alltid oro över en massa saker. Att vara förälder till ett barn med funktionshinder innebär även en oro över att en dag inte få ha sitt barn kvar i livet. Denna oron har jag nu haft några dagar då Robin har blivit sämre och sämre. Vi väntar nu på att bli inlagda på barnsjukhuset. Läkarna misstänker att Robin är övershuntad dvs shunten dränerar för mycket vätska från huvudet. De ska ställa om shunten och det innebär en fara att det blir för mycket vätska i hjärnan och det är ju verkligen inte bra. Känns skönt att få vara på sjukhuset då eftersom det kan gå¨från dåligt till kritiskt på någon timme bara.
Jag försöker tänka på att allt kommer att gå bra men hur det än är så är det en sak i hans hjärna de ska trixa och fixa med dock utan operativa ingrepp.

Robin är verkligen min hjälte som får gå igenom så mycket saker. Det är inte ofta han klagar, men nu gör han det och då inser man att något verkligen inte står rätt till. Är glad över att läkarna tar oss på¨allvar.

Nu ska jag sova lite så jag orkar en dag i morgon med*ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar