tisdag 12 januari 2010

handikappanpassat

När Micke och barnen satt och åt frukost i morse så ringde det på dörren utanför stod det två snickare som vill komma in och fixa våra trösklar! Det var ju tur att de var hemma eftersom ingen hade ringt och förvarnat. De sa att det var kallt ute och de ville vara inne och jobba en stund *s* så jag gissar på att de var i närheten och chansade på att vi var hemma. Så nu är alla listerna anpassade, bara rampen utanför kvar. Så det kommer de tillbaka en annan dag för att göra, men då behöver vi inte vara hemma.
Känns lite jobbigt men det är väl en vanesak.


4 kommentarer:

  1. Nog är det lite ovant med handikappanpassat men som sagt man vänjer sig. Vi fick en snygg ramp utanför i trä som smälter in i miljön. Tänkte lägga ut bilder senare på min blogg men just nu syns den knappt under all snö så det får jag fixa i vår ;)

    SvaraRadera
  2. du får helt enkelt försöka se det positiva i det hela... att robin kommer kunna ta sig överallt utan att ni behöver hjälpa honom hela tiden... Men kan tänka mig att det blir lite som att man inte känner igen sitt eget hem i början... Man har väl en annan syn på hur inredningen ska vara kanske..? Men det ordnar sig nog ska du se!
    Kram systeryster

    SvaraRadera
  3. Konstigt det där med hantverkare... När de kom till oss ringde de 20 min innan. Undrar just hur de planerar sina jobb.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt för lilla trollet robin att kunna ta sej fram överallt utan hjälp





    kram mamma

    SvaraRadera