lördag 21 november 2009

prövning av att vara mamma

Ja ibland är det verkligen en prövning att vara mamma. Denna helgen har varit så. I fredags vaknade Robin och var rosslig i halsen. Ingen feber, men vi stannade hemma ändå. Efter att vi sovit middag började han kippa efter andan imellanåt. Fy tusan vad rädd jag var då. Försökte att inte visa det utan jag smekte hans rygg och frågade om det gick bra. Han blev rädd och ledsen och då blev det värre. Vi beslutade att åka till akuten så där fick vi tillbringa några timmar. Svaret vi fick var att det var ett virus, kunde vara allt från förkylning till svininfluensan =( Men rosslet satt så långt upp så han tyckte inte att han behövde inhalera och febern var inte så hög 38,1. Vi fick åka hem. Väl hemma var det jätte jobbigt, han var ledsen, tappade andan ofta och feber steg över 39. Då trodde jag  verkligen att vi skulle få åka tillbaka. Men han somnade snart, sov till kl 00.00 då han vaknade och hade svårt att sova. Han fick då sova i våran säng så jag skulle kunna ha lite koll.

idag är det fortfarande jobbigt med andningen, Han hostar upp slem och sväljer ner det igen. Har haft runt 39 graders feber idag med. Orkar inte så mycket, får lite ryck att leka ibland men så åter sitter han bara och tittar. Han vill inte äta, men han dricker lite iallafall. Jag hoppas det är på tillbaka gång.
Men nu har Rasmus börjat klaga över att han har ont i armarna och benen, sedan kom ont i magen och ont i halsen :o( hoppas inte att han också ska bli sjuk nu.

Själv mår jag rätt bra idag, fruktansvärt onti armen efter sprutan men så är det....

Jätte besviken över att inte kunna åka upp till släkten men barnen går först och det blir fler gånger, troligtvis redan nästa helg.

Nu ska jag titta på tv och försöka koppla av lite, ena örat har jag lämnat hos Robin :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar