lördag 1 oktober 2011

v 14

Har nog aldrig varit så rädd som jag var i måndags. Då var mamma jätte dålig och läkarna pratade om leversvikt =(
Nu verkar hon ha hämtat sig någorlunda, men ångesten i bröstet vill inte riktigt släppa än. Hon har nu genomgått den första cellgiftsbehandling av 6. Så om 12 veckor så hoppas vi på att hon är frisk och tillbaka till sitt vanliga jag igen.

Jag då? Jo tack magen växer, bebisen gör kullerbytor där inne. Har känt det ca 4 gånger nu så mysigt. Har fått tid för fostervattensprovet (fvp) den 24 okt. Började nästan gråta när kallelsen kom =( en del av mig vill göra provet och en del vill inte. Eller jag vill inte ha något negativt resultat.... Jag vet ärligt talat inte hur jag kommer att reagera om något är fel.... men det får jag ta då. Nu är jag här och jag vill njuta av att se magen växa och njuta av bebisen i magen. Njuta av mina två underbara barn som blir mer och mer medvetna om bebisen, härligt...

Måste bara berätta om diskusion jag, Rasmus och Robin hade:
J- Mormor kommer att tappa allt sitt hår eftersom hon får stark medicin så det kanske blir lite otäckt att träffa henne första gången.
Ra- varför då? morfar har inget hår och han ser inte otäck ut.
J- ok hennes hår kommer att växa ut sedan när hon är färdig med sin medicin.
Ro- Varför växer inte morfar hår ut igen?

Barn är väl härliga eller?? :o)

1 kommentar: