tisdag 16 mars 2010

f-ledig

Efter mycket funderande och tänkande osv så har det iallafall beslutats att jag kommer att gå ner i arbetstid from 1 april. Jag kommer att vara ledig 1 dag i veckan och det kommer bli torsdagar. Så skönt ska det bli... För en gångs skull så har jag lyssnat på min kropp och insett vad som är bäst för mig och min familj. Ingen här hemma blir ju gladare för att jag är trött och sur hela tiden.

Om någon undrar varför jag är uppe nu så är svaret att jag somnade redan kl 21, så klockan 2 vaknade jag inatt, pigg och glad. Har dock legat i sängen och vilat fram tills nu.Snart dags att gå upp och fixa i ordning sig och sedan väcka barnen för ännu en dag på förskolan.

Igår var Rasmus till logopeden, han var jätte duktig, hans R gör de inget åt förrän han är 9-10 om han nu skulle ha problem med de då. Men han hade andra uttal som inte var så bra så vi fick frågan om vi ville komma dit och träna eller om vi ville göra det hemma. Naturligtvis ville vi göra det hemma. Har nog med alla sjukhus besök ändå. Så vi fick med oss en lunta papper hem som vi ska träna på. Rasmus tycker att det är spännande så det är ju bra.

I går kväll jobbade jag till kl 18. Hem och kramades med barnen innan de skulle sova. När de somnade tog jag fram crosstrainern och trampade i 10 min. Det var inte mycket men bättre än inget. Tanken är att öka några min varje gång. Måste börja komma ut och gå också. Snart är våren här och allt blir mycket enklare...

Nej om jag ska göra mig en shake för nu är jag minsann lite hungrig i magen *ler*

Hoppas att alla får en bra dag.
kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar