torsdag 24 maj 2012

viktnedgång

Jag har nu bestämt mig för att gå ner 35kg jag kommer då att få ett normalt BMI.
Jag har tänkt att det ska ta ca 1 år om inte mer.
Idag vägde jag in mig på 109,4kg =( Så mitt första mål är att komma ner på 2 siffrigt.

Har lite planer på hur jag ska göra.
  1. Äta ordentligt och inte slarva med tex lunchen för det leder till att jag småäter på    kvällarna.
  2. Försöka tillämpa LCHF.
  3. Minska cola drickandet. Säger jag att jag ska sluta så går det aldrig.
  4. Bara äta godis på lördagarna.
  5. Börja träna på friskis och svettis 1 pass/vecka (iallafall nu i början)
  6. 3 promenader/veckan på 30 min
  7. 2 promenader/veckan på 60 min
Sitter nu och funderar på om det blir svårt att hålla detta och verkligen genomföra det.
Tror ni att det är för mycket? Något annat jag ska tänka på?
Om ni har förslag på LCHF måltider (recept) så tar jag tacksamt emot det.

Har tänkt väga mig på måndagar och sedan ta mina mått en gång i månaden.

Hoppas ni håller tummarna för mig och ger mig lite heja rop när ni märker att det går lite sämre.

Bjuder på lite badbilder.




Önskar att jag kunde visa mig ute i bikini...


3 kommentarer:

  1. Heja, ett pass är väl lagom start kombinerat med promenader (med barnvagn ibland för extra träning?)

    SvaraRadera
  2. Vill du ha sällskap på träningspasset så finns jag här.

    Kram

    Gun

    SvaraRadera
  3. Härligt att du har kommit igång med promenader! Snart hakar jag oxå på :)

    Jag tycker, som föregående talare, att du ska ha färre promenader per vecka som mål. Lätt annars att det blir för många måsten och då kan en promenad, som man vet att man blir glad av, lätt skippas...gjort det själv många ggr...

    Smart att inte skippa lunch, samma mål här ;)

    Idag har jag lämnat Felix på fsk själv för första ggr med lillasyster...känner mig löjligt stolt..hihi
    Dagens mål uppnått :)

    Kram!!

    SvaraRadera