fredag 25 november 2011

Halvvägs

Ja då har jag kommit halvvägs i min graviditet. Känns så himla bra att vara gravid :o) Klart man har krämpor och att det är tungt men känslan inom mig är underbar och nu sparkar vår lilla tjej på för fullt där inne. Micke fick också känna det idag, härligt.

Annars då... Jo vi har varit hos ortopeden med Robin. Höfterna ser bra ut och vi behöver inte komma tillbaka med dom förrän om 1 år, så himla skönt eftersom vi var rädda för att det skulle bli operation nu. Sedan har de förhoppningsvis kommit på varför Robins fötter går inåt och bakåt när han står. De tror att det har att göra med muskler på framsidan av höfterna (ner över låret) de är för korta. Nu ska vi stretcha dom 2 gånger om dagen (om vi nu får våran sjukgymnast att visa oss hur man gör) detta har vi påpekat för SG många gånger eftersom det syns att de är för korta. Han svankar mycket och när han ligger på magen putar rumpan uppåt rätt rejält. Han kan inte få ner själv utan man får trycka ner den. Så just nu känner vi oss ganska besvikna på vår SG och har han inte hört av sig under början av nästa vecka kommer vi höra av oss till hab och då vill vi byta SG. Vi ska tillbaka till dr Jerre om 6 mån och har det inte blivit bättre så blir det en operation. Där de ska försöka förlänga musklerna. Så idag har jag försökt stretcha honom lite men det är svårt när man inte vet hur man ska göra...


En annan nyhet är att jag ska börja jobba som lärare igen :o) ja efter alla dessa år så är det dags att göra det jag är utbildad att göra. Känns pirrigt men samtidigt väldigt spännande. Jag har fått möjligheten att gå bredvid en lärare i januari och februari för att testa på. Sedan går jag hem i mars och när jag kommer tillbaka efter mammaledigheten så hoppas jag att det finns en tjänst för mig någonstans. Jag kommer att ha kvar min anställning på förskolan tills jag får en ny tjänst. Eftersom jag har en värkproblematik så blir jag "omplacerad" till skolan. Jag kommer att sakna mitt jobb och framför allt mina kollegor. De jag jobbar med nu är helt underbara, önskar att jag kunde ta med mig dom... Men jag får gå och hälsa på under ledigheten...

Nej nu är det sängen som gäller, hoppas jag får sova inatt och att det inte är någon liten tjej som sparkar på mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar