måndag 25 juli 2011

Börja träna

Jag skulle verkligen behöva börja träna igen. Men det är svårt att känna att jag kan ta mig den tiden. Nu börjar Mickes bowling också. Så jag och Micke ska sätta oss och skriva upp allt som behövs göras under en vecka och sedan göra ett schema och då även lägga iin träning. Hoppas att det ska minska min stress och ångest över att inte räcka till.

Fick mitt nya schema för nästa termin. På måndagar börjar jag kl 9. Tis, ons börjar jag 9.30 tors 9.15 och fredagar rullar jag. Undra hur jag ska göra när Micke jobbar för rasmus börjar kl 8. Ska jag klä på båda barnen, gå till skolan och lämna Rasmus sedan hem med robin, vara hemma ca45 min sedan på med kläderna och gå och lämna honom och sedan gå till jobbet. Blir en massa springande fram och tillbaka. När brukar barn gå själv till skolan? Tycker att han är lite för liten, men det kanske han inte är?

Jag och Robin har mys stund i sängen, vi tittar på barnprogram. Micke o Rasmus är iväg och tittar på fotboll. Blåvitt spelar så Rasmus har tjatat hela dagen :-)
Nu ska vi fortsätta mysa...



3 kommentarer:

  1. I våran kommun får vi lov att lämna syskon till skolbarn samma tid som skolbarnen börjar. Därför lämnar jag både Emma på skolan 08:30 när dom börjar och sen går jag direkt och lämnar Sebbe....fast jag börjar kl 11. Annars hade jag oxå fått gå hem i ca 45 minuter för att sen vända och gå tillbaka. Om du får göra detsamma (prata med fröknarna) så har du där en liten egentid att tex ta ett kortare gympass eller en PW innan du börjar jobba!!!

    SvaraRadera
  2. jag lämnar Viktor när de andra börjar vid 8-tiden för att jag ska slippa åka fram och tillbaka. Prata med rektorn - det gjorde jag!

    SvaraRadera
  3. Rasmus är så förståndig så nog fixar han att gå till skolan själv om det behövs, han behöver ju inte korsa någon bilväg om jag minns rätt....kommer ihåg att ni fick gå själva från polhemsvägen när ni gick i 2 an:)

    SvaraRadera